top of page

FAQ

  • Hoe laat gaat het theater open voor publiek?
    Voor bezoekers met kaarten voor een avondvoorstelling gaat het theater open om 18.30 uur. Voor bezoekers met kaarten voor een middagvoorstelling gaat het theater open om 15.00 uur.
  • Gaat de voorstelling door bij slecht weer?
    De voorstelling gaat in principe altijd door, behalve als de weersomstandigheden een gevaar opleveren voor bezoekers, cast en crew. Gaat de voorstelling niet door, dan wordt dit uiterlijk rond 18.00 uur op de homepagina van de website van het Amsterdamse Bostheater aangegeven.
  • Kan ik een zitplaats reserveren in het theater?
    De zitplaatsen op de tribune van het Bostheater zijn niet genummerd. Het is derhalve niet mogelijk om zitplaatsen te reserveren. Het beleid is ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Alleen voor mindervaliden en voor Vrienden van het Bostheater worden er speciale plekken gereserveerd. Wil jij een mindervalide plek reserveren? Stuur dan een mail naar publiek@bostheater.nl met de datum van jouw komst en met hoeveel mensen je naar het Bostheater komt (let op, je dient wel zelf kaarten te kopen voor de voorstelling).
  • Mag ik een eigen stoel of kussen meebrengen?
    Het is uit veiligheidsoverwegingen niet toegestaan eigen stoelen mee te brengen. Elke bank op de tribune heeft een rugleuning en er zijn foam-kussentjes aanwezig in het Bostheater. Je mag ook je een eigen kussentje meenemen voor meer zitgemak. Heb je andere zit-voorzieningen nodig, neem dan contact op met het Bostheater via publiek@bostheater.nl. We kunnen dan met elkaar de mogelijkheden overleggen.
  • Mag ik mijn foto- of videocamera meenemen naar het Bostheater?
    Zonder voorafgaand verkregen toestemming van het Bostheater is het niet toegestaan om (professionele) camera’s met afneembare lens mee te nemen. Ook filmapparatuur (op je mobiele telefoon na) is niet toegestaan zonder voorafgaand verkregen toestemming. Wil je graag opnames of foto’s maken? Stuur ons dan een mail: pers@outofofficeproductions.nl
  • Mag ik een paraplu gebruiken op de tribune met regen?
    Het gebruik van een paraplu op de tribune is niet toegestaan. Dit kan het zicht belemmeren van andere bezoekers.
  • Zijn er sanitaire voorzieningen?
    Natuurlijk. Deze liggen 25 meter van de hoofdingang, net buiten het theater. Tijdens de theatermiddag of avond kun je uiteraard gewoon gebruik maken van deze voorzieningen. Er is ook een rolstoelvriendelijk toilet aanwezig.
  • Zijn er kluisjes aanwezig om mijn spullen in op te bergen?
    Op het terrein van het Bostheater zijn geen kluisjes aanwezig. Grotere tassen mogen mee naar binnen en kunnen gemakkelijk worden opgeborgen onder de banken van de tribune. Tevens raden we het af om waardevolle spullen in de auto achter te laten.
  • Kan ik mijn kaarten annuleren?
    Kaarten kunnen tot 7 dagen voor aanvang van de voorstelling gewijzigd worden naar een andere speeldatum, mits er plaatsen beschikbaar zijn. Wil je hiervan gebruik maken, stuur dan een mail naar publiek@bostheater.nl. Vermeld in deze mail het ordernummer en/of de naam waarop de tickets zijn geboekt en naar welke datum je de kaarten wilt laten omboeken.
  • Kan ik mijn kaarten omzetten naar een andere datum?
    Kaarten kunnen tot 7 dagen voor aanvang van de voorstelling gewijzigd worden naar een andere speeldatum, mits er plaatsen beschikbaar zijn. Wil je hiervan gebruik maken, stuur dan een mail naar publiek@bostheater.nl. Vermeld in deze mail het ordernummer en de nieuwe datum.
  • De voorstelling is geannuleerd, krijg ik mijn geld terug?
    Indien de voorstelling voor aanvang of binnen de eerste 50% van de speelduur wordt geannuleerd, ontvang je jouw aankoopbedrag terug. Bij annulering ontvangen kaartkopers binnen 24 uur een e-mail met verdere informatie. Als de voorstelling na 50% van de speelduur wordt geannuleerd dan is bovenstaande compensatie niet van toepassing.
  • Is er een wachtlijst voor uitverkochte theatervoorstellingen?
    Ja, er is een wachtlijst beschikbaar indien de voorstellingen zijn uitverkocht. Hoe werkt het? Bij een uitverkochte voorstelling druk je op het knopje ‘wachtlijst’. Daar kun je jouw emailadres achterlaten. Als er een of meerdere kaarten vrijkomen, krijgt de eerste persoon op de wachtlijst een mail. Die heeft een kwartier om de tickets aan te schaffen. Na een kwartier wordt de volgende persoon op de wachtlijst gemaild. Jouw inschrijving op de wachtlijst geeft dus geen garantie dat het ticket ook daadwerkelijk van jou is, maar je weet het wel als een van de eersten.
  • Kan ik met mijn podiumpas het Bostheater bezoeken?
    Ja, sinds 2024 kan dat! Lees er hier meer over.
  • Kan ik met mijn stadspas het Bostheater bezoeken?
    Ja, stadspashouders van een stadspas met een groene stip kunnen voor een gereduceerd tarief kaarten kopen voor Willem II. Klik hier voor meer informatie.
  • Kan ik WILLEM II in het Bostheater cadeau doen aan iemand?
    Absoluut, dat vinden wij alleen maar fantastisch! Klik hier voor onze cadeaubonnen-pagina.
  • Ik heb een andere vraag over mijn kaarten. Waar kan ik terecht?
    Kaarten worden verkocht via het Amsterdamse Bostheater. Heb je een vraag over jouw kaarten en staat het antwoord niet in deze FAQ? Neem dan contact op met de publieksservice van het Bostheater via publiek@bostheater.nl.
  • Wat is het adres en de route naar het Bostheater?
    Het adres van het Bostheater is: De Duizendmeterweg 7, 1182 DC Amstelveen. Klik hier voor de route op Google maps. Je kunt per fiets of auto naar het theater komen.
  • De Bosbaan is afgesloten, wat betekent dit?
    Tijdens (roei)evenementen is de Bosbaan (de hoofdweg naar het theater) afgesloten. Het theater is dan nog wel bereikbaar via de alternatieve route. In de regel duurt de Bosbaanafsluiting tot ongeveer 18.00 uur.
  • Ik kom met de auto, kan ik parkeren bij het theater?
    Op 200 meter van de theateringang is er ruim voldoende parkeergelegenheid. Parkeren bij het Bostheater is gratis. Deze parkeerplaats is niet bewaakt.
  • Is het Bostheater bereikbaar met het openvaar vervoer?
    Helaas is het Bostheater niet goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde halte is de Amstelveense weg. Vanaf deze halte is het ruim 40 minuten wandelen naar het theater. We raden bezoekers aan een OV fiets te huren bij station Amsterdam Zuid. Voor meer informatie over het huren van een OV-fiets, klik hier.
  • Hoe ver is het wandelen vanaf de bushalte naar het theater?
    Het is ruim 40 minuten wandelen vanaf de bushalte op de Amstelveense weg/Van Nijenrodeweg naar het Bostheater. Klik hier om de dichtstbijzijnde halte op Google Maps te weergeven.
  • Hoe kan ik in het theater betalen?
    In het Amsterdamse Bostheater kan alleen met pin betaald worden.
  • Werken jullie met muntjes?
    Nee, vanaf seizoen 2023 kun je alleen met pin betalen in het Bostheater.
  • Is het theater toegankelijk met een rolstoel?
    Het theater is toegankelijk met een rolstoel. Als je al een ticket hebt voor een voorstelling en je wilt gebruik maken van een rolstoel-plek, stuur dan een email naar publiek@bostheater.nl. Dit kan tot een dag voor aanvang. Let op: jouw reservering voor een rolstoel-plek is dus geen toegangsbewijs. We vragen je uiterlijk 45 minuten voor aanvang aanwezig te zijn in het theater. Het aantal rolstoelplaatsen is beperkt, we doen ons best iedereen van een zo goed mogelijke plek te voorzien.
  • Zijn er parkeerplaatsen voor mindervaliden?
    Er zijn parkeerplaatsen voor mindervaliden. Vanaf deze parkeerplaats is het nog 200 meter naar het theater. Wanneer het niet mogelijk is deze afstand af te leggen, dan is het mogelijk om personen nog dichter bij het theater af te zetten. Dit kan alleen met begeleiding van het Bostheater (het betreft namelijk een voetgangersgebied). Neem hiervoor contact op met publiek@bostheater.nl. Let op: helaas kunnen wij deze parkeerplekken niet voor je reserveren, omdat het een openbare parkeergelegenheid betreft voor het hele Amsterdamse Bos.
  • Zijn er voorzieningen voor mensen met een gehoorbeperking?
    Ja, op aanvraag zijn er koptelefoons beschikbaar voor mensen met een gehoorbeperking. Stuur hiervoor een email naar: publiek@bostheater.nl.
  • Zijn er voorzieningen voor mensen visuele beperking?
    Honden, dus ook blindengeleidehonden zijn welkom in het theater. Soms wordt i.s.m. Stichting Komt dat zien een live theaterbeleving mogelijk gemaakt voor mensen die blind of slechtziend zijn. Indien dit het geval is, zullen we dat op deze website kenbaar maken.
  • Is Willem II toegankelijk voor niet-nederlandstaligen?
    Ja, vanaf 19 juni wordt Willem II op donderdagavonden ondertiteld.
  • Toegankelijkheid voor dieren
    Tijdens Willem II zijn honden in principe welkom in het theater, zolang ze geen overlast veroorzaken. We raden echter af om honden mee te nemen vanwege mogelijke drukte en harde geluiden. Neem je je hond alsnog mee, dan vragen we je om met jouw hond plaats te nemen aan de zijkant, zodat wanneer de hond onrustig wordt, je makkelijk even weg kunt lopen.
  • Kan ik eten en drinken kopen in het theater?
    De theaterbar is geopend bij alle voorstellingen. Bij de avondvoorstellingen is het mogelijk een picknicktas of een (vegetarische) Bosburger te bestellen. Lees hier meer over op deze pagina.
  • Wat zit er in de picknicktas?
    De picknicktas is een rijk gevulde mand voor twee personen, met een fles wijn of een bierproeverij of een flesje fris. Meer informatie kun je hier vinden.
  • Waar kan ik de picknicktas ophalen?
    De picknicktas kan bij de food-corner van het Bostheater worden opgehaald vanaf opening tot 30 minuten voor aanvang van de voorstelling.
  • Kan ik ook een picknickmand kopen in het theater zonder reservering vooraf?
    Het is niet mogelijk om zonder reservering een picknickmand te kopen. Deze dient uiterlijk om 18.00 uur de dag vóór de voorstelling besteld te worden. Meer informatie kun je hier vinden.
  • Mag ik eigen eten en drinken meenemen tijdens een bezoek aan Willem II?
    Ja, je mag je je eigen eten of drinken meenemen.
  • Recyclen jullie? Zoja, hoe?
    Ja, het plastic waar de consumpties in worden geschonken is gemaakt van speciaal recyclebaar plastic. Deze glazen worden apart ingezameld om weer gerecycled te kunnen worden. Wat dit voor jou als bezoeker betekent, lees je hier.
OOOp black.png
ABT DECO LOGO klein.png
NITE_LOGO_RGB_TRANS.png

© 2025 by OUT OF OFFICE PRODUCTIONS

bottom of page